Internal communication and corporate identity in the company Consulting Advisers De la Amazonía S.A.C., Iquitos - 2020
DOI:
https://doi.org/10.55873/racs.v3i1.315Keywords:
internal communication, corporate identity, communication flows, communication networks and feedbackAbstract
The study "Internal communication and corporate identity in the company Consulting Advisers de la Amazonía S.A.C., Iquitos - 2020", defined the purpose of determining the relationship between internal communication and corporate identity in the company Consulting Advisers de la Amazonía S.A.C., Iquitos - 2020. Regarding the methodology used, it was a basic research, correlational level, transactional cut and non-experimental design; In addition, the sample was made up of 106 employees of the company with whom information could be collected with questionnaires. The disclosure of the results found that 67% of employees described internal communication as deficient, and 70% believed that the corporate identity is deficient. It was found as a conclusion that internal communication shares a significant relationship with corporate identity in the company Consulting Advisers de la Amazonía S.A.C., Iquitos - 2020 (p-value=0.00; Rho=0.61).
References
Armas, D. (2019). Imagen corporativa y su influencia en la calidad de servicio al cliente en el Banco Internacional del Perú - Interbank Tienda Tarapoto Ramón Castilla, 2019 [Universidad César Vallejo]. http://repositorio.ucv.edu.pe/bitstream/handle/20.500.12692/39263/Armas_MD.pdf
Bravo, R., Matute, J., & Pina, J. M. (2017). Corporate identity management and employees’ responses. Journal of Strategic Marketing, 25(1), 1–13. https://doi.org/10.1080/0965254X.2015.1076876
Charry, H. (2018). La gestión de la comunicación interna y el clima organizacional en el sector público. Comunicación, 9(1), 25–34. http://www.scielo.org.pe/pdf/comunica/v9n1/a03v9n1.pdf
Chmielecki, M. (2015). Factors Influencing Effectiveness of Internal Communication. Management and Business Administration, Central Europe, 23(2), 24–38. https://doi.org/10.7206/mba.ce.2084-3356.139
Cieza Serrano, J. R. (2017). La comunicación interna y su relación con la identidad corporativa de los colaboradores de una empresa constructora de la ciudad de Trujillo, 2016 [Universidad Privada del Norte]. http://hdl.handle.net/11537/11859
Dominguez Villavicencio, R. I. (2020). Comunicación interna e identidad corporativa de los trabajadores de la Corte Superior de Justicia del Santa, Chimbote, 2019 [Universsidad César Vallejo]. https://hdl.handle.net/20.500.12692/44642
Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C., & Baptista Lucio, M. del P. (2014). Metodología de la Investigación (5th ed.). McGRAW-HILL / INTERAMERICANA EDITORES, S.A.
Kitchen, P. J., Tourky, M. E., Dean, D., & Shaalan, A. S. (2013). Corporate Identity Antecedents and Components: Toward a Theoretical Framework. Corporate Reputation Review, 16(4), 263–284. https://doi.org/10.1057/crr.2013.18
Martinez Martinez, L. A., & Fernandez Hurtado, S. R. (2018). Internal Communication Issues in the Firms: Does It Affect the Productivity? Review of European Studies, 10(2), 1. https://doi.org/10.5539/res.v10n2p1
Mohamad, B., Rageh, A., & Bidin, R. (2017). Corporate Identity Management and Employee Brand Support: Enhancing Marketisation in Higher Education Sector. Jurnal Komunikasi Malaysian Journal of Communication, 33(3), 178–195. https://core.ac.uk/download/pdf/194409705.pdf
Oyarvide-Ramírez, H. P., Reyes-Sarria, E. F., & Montaño-Colorado, M. R. (2017). La comunicación interna como herramienta indispensable de la administración de empresas. Dominio De las Ciencias, 3(4), 296–309. https://dominiodelasciencias.com/ojs/index.php/es/article/view/687
Pazo Romero, A. V. M. (2018). La Comunicación Interna en la Transmisión de la Cultura Organizacional de la Empresa Ferreyros Sucursal Arequipa- 2018 [Universidad Católica de Santa María]. https://repositorio.ucsm.edu.pe/handle/20.500.12920/8008
Quelal Moncayo, A. S. (2015). Plan estratégico de comunicación interna para la facultad de arquitectura, diseño y artes de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador para fortalecer su identidad institucional [Repositorio Digital Universidad De las Américas]. http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/3183
Ramos, E., & Valle, N. (2020). Gestión de imagen corporativa como estrategia de sostenibilidad: camino al cambio empresarial. Revista Universidad y Sociedad, 12(1), 292–298. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2218- %0A36202020000100292 %0A
Rivera Martínez, I. (2019). Comunicación interna y desempeño laboral de los empleados del Hospital la Carlota en Montemorelos [Universidad de Montemorelos]. https://dspace.um.edu.mx/handle/20.500.11972/1047
Salirrosas Flores, C. M. (2016). Propuesta de un programa de relaciones públicas para fortalecer la identidad corporativa de los trabajadores de cosecha en la empresa agroindustrial camposol s.a. en el distrito de chao - 2015 [Universidad Nacial de Trujillo]. https://hdl.handle.net/20.500.14414/3973
Tkalac Verčič, A., & Pološki Vokić, N. (2017). Engaging employees through internal communication. Public Relations Review, 43(5), 885–893. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2017.04.005
Verghese, A. K. (2017). Internal Communication: Practices and Implications. SCMS Journal of Indian Management, September, 103–113. https://www.scms.edu.in/uploads/journal/articles/article_20.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Sarita Delia Horna-Navarro , Sharon Annette Bartra-Chávez , Seidy Janice Vela-Reátegui
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.