Influence of the use of a hotel system in the management of Jose Antonio's Inn – Tambopata - Madre de Dios, 2020
Keywords:
efficiency, management, hotel, productivity, systemAbstract
The research analyzes the impact of a hotel management system at José Antonio's Inn in Tambopata, Madre de Dios, during 2020. The main objective is to determine how this system influences the efficiency and productivity of the hotel. The methodology employed is qualitative, exploratory and descriptive, using surveys and data analysis. The results indicate that the implementation of the system significantly improves reservation management, operational efficiency and customer satisfaction. The conclusions highlight that a well-implemented hotel management system can optimize administrative processes, increase productivity and improve the guest experience, which is crucial for competitiveness in the tourism market.
References
Barrios-Hernández, K. C., Contreras Salinas, J. A., & Olivero-Vega, E. (2019). The management by Processes in the SMEs of Barranquilla: Differentiating factor of the organizational competitiveness. Informacion Tecnologica, 30(2), 103–113. https://doi.org/10.4067/S0718-07642019000200103
Fin De Grado, T., Javier, J., & Moreno, G. (2019). Los nuevos puestos de trabajo en la industria hotelera. https://repositorio.unican.es/xmlui/handle/10902/21511
Hernández González, G. B., Bojórquez Vargas, A. R., & Pedraza Gómez, C. (2020). Gestión pública del turismo: un enfoque de gobernanza local en la Huasteca potosina (México) (Public Tourism Management: An Approach of Local Governance in the Huasteca Potosina Region of Mexico). Las Políticas Públicas, 7–12. https://doi.org/10.2307/J.CTVDF0JJ6.4
Johnson, H., Autor, H. ", Medina, :, & Paola, M. (2020). “Plan de gestión de información basada en la metodología del cuadro de mando integral para el Hotel de Howard Johnson.” https://repositorio.21.edu.ar/handle/ues21/20822
José, M., Tamayo Garza, F., Uzziel, M., Vega Cadena, J., Francisco, J., Garza, T., & Vega, U. J. (2017). El servicio al cliente como elemento fundamental en la industria hotelera. TURYDES: Revista Sobre Turismo y Desarrollo Local Sostenible, ISSN-e 1988-5261, Vol. 10, No. 23, 2017, 10(23), 7. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7911055&info=resumen&idioma=ENG
Martínez Villada, F. (2020). El impacto de la tecnología en los procesos financieros corporativos. https://repositorio.utdt.edu/handle/20.500.13098/12404
Moreta Ledezma, J. A. (2017). Sistema de gestión de relaciones con el cliente (CRM) orientado a la web para el control de los procesos de comercialización del comercial “Alexander” de la ciudad Puerto Quito. https://dspace.uniandes.edu.ec/handle/123456789/7191
Ocar Farfán, S. C., & Méndez Saavedra, O. M. (2018). Implementación de una herramienta de autogestión online para mejorar la eficiencia operacional del área corporativa en la empresa BCD Travel Lima 2017. Universidad San Ignacio de Loyola. https://hdl.handle.net/20.500.14005/3518
Paredes Velez, P. J. (2017). Propuesta de mejora del proceso de distribución en la empresa Salutare SAC. https://repositorio.untels.edu.pe/jspui/handle/123456789/60
Quintana, D., & Andrade Trujillo, C. M. (2018). Mejora continua y satisfacción de los clientes en el Hotel “El Cisne Internacional” de la Ciudad de Riobamba. http://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/4721
Reimis, A. :, Bravo, L., Lázaro, M., Torres, C., Luis, L., & Santana, A. C. (2018). Evaluación de la utilización de las TIC’s en la actividad comercial hotelera a través de la aplicación de un Índice Sintético. (Caso Cadena Hotelera Cubanacán). http://rein.umcc.cu/handle/123456789/2456
Sánchez Cárdenas, M. L. (2020). Desarrollo de un modelo de gestión integrando el uso de las nuevas tecnologías en el sector Hotelero - Eventos Catering. http://hdl.handle.net/10654/37962
Santamaria, Á., Hernández, H. G., & Niebles, W. A. (2020). Strategic management of human talent: its influence on job satisfaction in the hotel sector of the colombian caribbean coast. 41(38), 2020. https://www.revistaespacios.com
Saucedo Monarque, J. (2018). El impacto de la investigación de mercados, la gestión del conocimiento, la cultura organizacional, el uso de la tecnología y las políticas turísticas en la innovación para el desarrollo de las empresas turísticas del municipio de Caborca, Sonora.
Szabo Cruz, R. K., & Vargas Coral, M. M. (2019). Optimización en procesos operativos, administrativos y gerenciales del albergue Explorer’s Inn, para su sostenibilidad empresarial - Tambopata - Madre de Dios, 2016. Universidad Nacional Amazónica de Madre de Dios. http://repositorio.unamad.edu.pe/handle/20.500.14070/480
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jorge Líder Grifa-Calderon, Carlo Teofilo Aguilar-Perez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The RAVGS is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).